• Events
  • Workshop "The Digital City"

Workshop "The Digital City"

Event

Starts on
03.05.22

Hamburg

Event access: Internal

During a tour of the CityScienceLab at HafenCity University Hamburg, members of the project group Augmented Smartness will look at the (potential) use of data in public organisations.

With a view to the "digital city", the members want to find out what opportunities and difficulties can arise in the digitalisation of urban planning and administration during a visit to the City Science Lab at HafenCity University Hamburg. How does the City Science Lab deal with these questions? What challenges arise in particular from the field of application in public administration? How is it possible to make the digital tools developed practical? The working group "Augmented Smartness" will explore these and other questions during a tour of the CityScienceLab and a subsequent workshop. They will be accompanied by interested practitioners from public organisations and engage in discussion with them.

Topics

more events

    • Künstler*innengespräch A/Symmetrie

      Kolloquium „A/Symmetrie — Interdisziplinäre Perspektiven“

      Wie können künstlerische Werke neue Perspektiven auf A/Symmetrie denk- bzw. erlebbar machen? Im Künstler*innengespräch spricht Nausikaä El-Mecky mit den beiden Künstler*innen Rona Kobel und Florian Egermann über ihre Werke zu A/Symmetrie.

      Topics:

      Starts on
      13.02.23
      Ends on
      13.02.23

      Event access: Public

      online

      18:00 — 19:30

    • Zur A/Symmetrie pädagogischer Autorisierungen in Schule und Unterricht

      Kolloquium „A/Symmetrie — Interdisziplinäre Perspektiven“

      Zumeist gilt das Verhältnis von Erziehenden und Zu-Erziehenden aufgrund des Generationenverhältnisses als ein asymmetrisches. Diese anthropologisch bedingt verstandene Asymmetrie bildet einen zentralen legitimatorischen Ausgangspunkt zur Autorisierung pädagogischen Handelns in der Schule. Paradoxerweise wird die pädagogische Autorisierung zugleich als eine verstanden, die auf ihre eigene Abschaffung hin ausgerichtet ist. Thorsten Merls Vortrag beleuchtet entlang dieser erziehungswissenschaftlichen Perspektiven das Verhältnis von A/Symmetrie und pädagogischer Autorisierung im Kontext des Schulunterrichts.

      Topics:

      Starts on
      06.02.23
      Ends on
      06.02.23

      Event access: Public

      online

      18:00 — 19:30

    • Spring Academy Roggenburg

      Every year, the German Academic Scholarship Foundation offers a one-week Spring Academy at the monastery of Roggenburg for interested scholarship holders. At the next Spring Academy, some members of Die Junge Akademie will be leading working groups.

      Topics:

      Starts on
      26.03.23
      Ends on
      01.04.23

      Event access: Internal

      Kloster Roggenburg