• Events
  • 2022 Worldwide Meeting of Young Academies

2022 Worldwide Meeting of Young Academies

Event

Starts on
01.11.22
Ends on
03.11.22

Arizona, USA

Event access: Internal

The 2022 Worldwide Meeting of Young Academies (WWMYA) will take place in hybrid format from 1-3 November 2022 in Arizona, USA, and online.

The 2022 WWMYA will take place jointly with the InterAcademy Partnership (IAP) General Assembly and a joint Conference on “Inclusive Excellence: Harnessing knowledge for sustainable societies”, for the first time bringing together young and established science academies from all over the world in such a joint meeting.

These events will be hosted by the US National Academy of Sciences and the Royal Society of Canada at Biosphere2 in Arizona, USA. The US New Voices in Sciences, Engineering and Medicine, the College of New Scholars, Artists and Scientists of the Royal Society of Canada, and the Global Young Academy will act as co-organisers.

More information on the meeting will be released soon.

more events

    • Künstler*innengespräch A/Symmetrie

      Kolloquium „A/Symmetrie — Interdisziplinäre Perspektiven“

      Wie können künstlerische Werke neue Perspektiven auf A/Symmetrie denk- bzw. erlebbar machen? Im Künstler*innengespräch spricht Nausikaä El-Mecky mit den beiden Künstler*innen Rona Kobel und Florian Egermann über ihre Werke zu A/Symmetrie.

      Topics:

      Starts on
      13.02.23
      Ends on
      13.02.23

      Event access: Public

      online

      18:00 — 19:30

    • Zur A/Symmetrie pädagogischer Autorisierungen in Schule und Unterricht

      Kolloquium „A/Symmetrie — Interdisziplinäre Perspektiven“

      Zumeist gilt das Verhältnis von Erziehenden und Zu-Erziehenden aufgrund des Generationenverhältnisses als ein asymmetrisches. Diese anthropologisch bedingt verstandene Asymmetrie bildet einen zentralen legitimatorischen Ausgangspunkt zur Autorisierung pädagogischen Handelns in der Schule. Paradoxerweise wird die pädagogische Autorisierung zugleich als eine verstanden, die auf ihre eigene Abschaffung hin ausgerichtet ist. Thorsten Merls Vortrag beleuchtet entlang dieser erziehungswissenschaftlichen Perspektiven das Verhältnis von A/Symmetrie und pädagogischer Autorisierung im Kontext des Schulunterrichts.

      Topics:

      Starts on
      06.02.23
      Ends on
      06.02.23

      Event access: Public

      online

      18:00 — 19:30

    • Spring Academy Roggenburg

      Every year, the German Academic Scholarship Foundation offers a one-week Spring Academy at the monastery of Roggenburg for interested scholarship holders. At the next Spring Academy, some members of Die Junge Akademie will be leading working groups.

      Topics:

      Starts on
      26.03.23
      Ends on
      01.04.23

      Event access: Internal

      Kloster Roggenburg